Опубліковані результати досліджень: як підвищення швидкості на 8 км на годину впливає на смертність на дорогах
14.04.2019 р о 20:35, autonews.ua
Опубліковані результати досліджень: як підвищення швидкості на 8 км на годину впливає на смертність на дорогах
Експерти стверджують, що на сучасних хайвей і автобанах можна безпечно їздити на досить високих швидкостях – мовляв, це ніяк не впливає на рівень смертності на дорогах. А значить, планку максимально допустимої швидкості можна і потрібно підвищувати.
Однак недавно страховий інститут дорожньої безпеки США (IIHS) опублікував аналітичне дослідження, начисто спростовує цю позицію. Більш того: експерти інституту дійшли висновку, що кожне підвищення швидкісного ліміту на 5 миль/год (8 км/год) істотно підвищує рівень аварійності і, як наслідок, смертності – на 8,5%! У масштабах такої країни, як США, це воістину катастрофа.
Дані аналізували, починаючи з 1993 року. В ті часи ні в одному з 50 штатів не дозволяли їздити швидше, ніж 65 миль/год (104,5 км/год). Нині на багатьох дорогах планку підвищили до 85 миль / год (137 км/год). Фахівці інституту підрахували – якщо б ліміт швидкості не підвищували, кількість смертей в ДТП скоротилося б на 36 760 осіб. Тільки в 2017 році, скоротивши максимально допустиму плану швидкості, можна було б уникнути двох тисяч смертей.
Щоб не бути голослівними, експерти проаналізували динаміку смертності в ДТП в зв’язку з підвищенням і зниженням швидкісного ліміту. Так, в 1983 році завдяки зниженню планки вдалося уникнути від 2-х до 4-х тисяч смертей. Навпаки, після підвищення лімітів до 65 миль/год (104,5 км/год) в 1987 році зафіксували різкий стрибок в рівні смертності. І в період з 1987 по 1990 рік на дорогах гинуло на дві тисячі осіб більше, ніж раніше. Після таких результатів експерти інституту однозначно виступають за зниження максимальної межі допустимої швидкості. Разом з тим віддають собі звіт в тому, що суспільство таку ініціативу навряд чи підтримають. Адже людям подобається їздити швидше, навіть не дивлячись на небезпеку такої авантюри.